Over ons

Image
busje
De fabrikant: ImperialFood S.r.l.

ImperialFood is een familiebedrijf, ontstaan in Parma: het hart van de Italiaanse Food Valley. Ons merk wordt erkend als uitmuntend in de Europese professionele hondenwereld, dankzij de kennis die is opgebouwd in meer dan 30 jaar ervaring op het gebied van hondenvoeding.

Onze eerste producten zijn ontworpen door de samenwerking en vriendschap tussen onze oprichter Marco Spotti en Dr. Jean Cathary, de Franse dierenarts die bekend staat om zijn studies en onderzoeken op het gebied van hondenvoeding en diëtetiek, evenals oprichter van enkele van de meest bekende bedrijven van diervoeding.

De tweede generatie zet vandaag het erfgoed van knowhow en expertisevoort , met de waarden van innovatie, duurzaamheid en gevoeligheid voor gezondheid, die resulteren in een continu proces van onderzoek en ontwerp van nieuwe producten.

ImperialFood wordt veel gebruikt door prominente professionals in de hondenwereld. Het onderzoek van ImperialFood richt zich vooral op professionele vakmensen, zoals trainers, fokkers, jagers en wedstrijddeelnemers. Zij waarderen het voer om de volledige en evenwichtige samenstelling, wat geschikt is voor zowel dagelijks gebruik als wedstrijdvoer.

Een leven vol passie, inmiddels 30 jaar geschiedenis


Image
Jaren 70

1977 - 1986: Pioniers op het gebied van dierenvoeding

Eind jaren '70 was ImperialFood een van de eerste bedrijven in Italië die diervoeding verkocht in Italë, wat bijdroeg aan de ontwikkeling van een sector die toen nog onbekend was. Na 10 jaar ervaring werd er in 1986 een samenwerking aangegaan met de Franse dierenarts Jean Cathary, die bekend staat om zijn studies en onderzoek op het gebied van hondenvoeding en diëtetiek, en tevens oprichter van een van de meest bekende diervoederbedrijven ofwel: Europese expert in hondenvoeding, en lanceerden ze het eerste product gemaakt met Triple Level Technology op de Italiaanse markt.

Image
Jaren 90

1996 - 2007: Productie 100% Made in Italy

Na de jarenlange samenwerking met de dierenarts Jean Cathary is Spotti verder gegaan met het ontwikkelen van een 100% Made in Italy-productie, waarbij de fabriek wordt uitgebreid en het merk ImperialFood wordt opgericht. In 1996 werden ImperialFood Energy en ImperialFood Mum&Puppy, op de Italiaanse markt gelanceerd. Om de voortdurende uitbreiding bij te houden, werden in 2007 nieuwe productiefaciliteiten, bestaande uit extra ruimte en nieuwe state-of-the-art apparatuur en technologieën, ingehuldigd.

Image
Jaren 00

2011 tot heden: Innovatie en groei zetten door

Imperial Food S.r.l. werd opgericht in 2011, toen de tweede generatie van de familie het roer overnam. Onderzoeks- en ontwikkelingsactiviteiten die zijn gepland en beheerd in overeenstemming met de hoofdprincipes van Continue Verbetering, hebben geleid tot de invoering van nieuwe productietechnologieën en hebben het assortiment voedingsmiddelen uitgebreid, in overeenstemming met de evolutie van een steeds dynamischere en veeleisendere markt. Dankzij een strategisch merkontwikkelingsproject hebben we sinds 2011 een compleet renovatieproces ondergaan, met nieuwe communicatieplannen en een nieuw aantrekkelijk imago.

KWALITEIT EN WAARDEN

Gemaakt in Italië

Wij geloven in de waarde van Made in Italy en we zijn trots toegewijd aan het bevorderen van italiaanse productie uitmuntendheid.

Ons voedsel wordt 100% geproduceerd in Italië en we kiezen voornamelijk voor nationaal geproduceerde ingrediënten,indien mogelijk van geselecteerde lokale leveranciers,met wie we een directe beheers- en controlerelatie onderhouden.

 

Ons 360° kwaliteitsdoel

Imperial Food heeft een geïntegreerd managementsysteem geïmplementeerd om 360-graden kwaliteit te bereiken in al haar bedrijfsprocessen met behulp van geteste analyse- en monitoringprocedures en interne en externe audits door gespecialiseerde professionals.

Het monitoren, controleren en maximaliseren van bedrijfsprestaties door de principes van Continue Verbetering te volgen, stelt ons in staat om onze klanten een betrouwbare, efficiënte en effectieve service te bieden en onze 360° kwaliteitsdoelstelling te bereiken.

Ons dagelijkse streven om dit doel te bereiken omvat het beheren van voorraden, het zelfbeoordelingssysteem voor gezondheid en veiligheid, gebaseerd op internationale HACCP-normen, het beheren van productie, onderzoek en innovatie en verkoop- en post-salediensten.

Onze 360° Quality Target is een van onze eigenschappen geworden,een garantie voor kwaliteit en betrouwbaarheid op elk niveau voor al onze klanten en de bedrijven die betrokken zijn bij onze processen.

Ethische betrokkenheid

De drijvende kracht achter ons bedrijf is de passie voor dieren en natuur. Ons primaire doel is om hun gezondheid en hun natuurlijke balans te respecteren. Daarbij komt de aandacht voor het milieu: we zijn toegewijd om het te respecteren, afval en consumptie van verpakkingen te beperken, een apart inzamelsysteem te implementeren en geselecteerde leveranciers te kiezen die zo dicht mogelijk bij ons staan, om controlesystemen aan te moedigen en de CO2-uitstoot beperken.

De drijvende kracht van ons bedrijf is onze passie voor dieren en een ongeconditioneerde liefde voor de natuur,en ons belangrijkste doel is om hun gezondheid en het natuurlijke evenwicht van het milieu te respecteren.

Voedsel is essentieel voor het leven en de gezondheid van elk levend wezen. Het spelen van een actieve rol in het voedingsdieet van een hond is daarom een grote verantwoordelijkheid voor zowel degenen die het voedsel produceren als voor degenen die de producten kiezen om hun honden te voeren. Als producenten is het onze plicht om een sterk gevoel van ethische betrokkenheid te behouden bij wat we doen.

Goed bewust van onze verantwoordelijkheid om "juiste informatie" te verstrekken,proberen we onze klanten en geïnteresseerden nauwkeurige informatie te geven die hen kan helpen de theoretische en technische hulpmiddelen te verwerven die ze nodig hebben om de beste keuzes voor hun honden te maken.

We zetten ons ook in voor het milieu:we streven ernaar om het te respecteren, afval en de hoeveelheid verpakkingen die we gebruiken te beperken, een recyclingsysteem te implementeren en prioriteit te geven aan geselecteerde lokale leveranciers,om de CO2-uitstoot beter te beheersen en te beperken.

Objectieve kwaliteit

De filosofie van het bedrijf is gericht op het zo zorgvuldig mogelijk selecteren van de hoogwaardige grondstoffen om een compleet en volledig natuurlijk product te produceren. De grondstoffen worden voornamelijk verkregen uit de humane voedingsindustrie, zijn van Italiaanse afkomst en waar mogelijk lokaal verkregen.

Zoals alom bekend, is Italië een gigantisch groot productieland. ImperialFood steunt de lokale ondernemers in het land. Als vertegenwoordigers van Italië garanderen zij een natuurlijk product, gemaakt van grondstoffen van nationale oorsprong, met uitzondering van haring uit Denemarken, dat wordt geleverd via een zorgvuldig geselecteerd en gecontroleerd bevoorradingsnetwerk.

ImperialFood produceert volgens erkende ethische codes en HACCP richtlijnen. Deze Europese norm legt voorwaarden op voor opslag, transport en bereiding van voeding. Ook is het voer volledig vrij van conserveermiddelen en Genetische Gemodificeerde Organismen. (GGO-vrij)

De aandacht voor de gehele leveringsketen, een streng zelfcontrolesysteem, de dagelijkse inzet bij de uitvoering van de werkzaamheden en de zorgvuldige selectie van eerste klasse grondstoffen zijn de belangrijkste factoren die ons in staat stellen een niveau te garanderen van uitstekende kwaliteit.

Missie

Met onze aandacht voor voeding van goede kwaliteit en respect voor de natuurlijke balans van de hond, zorgen wij ervoor dat de honden die het product eten op een evenwichtige en natuurlijke wijze een gezond en vrolijk leven tegemoet kunnen zien.

Betrouwbaarheid, efficiëntie en effectiviteit


Image
Annemarie
Sinds 2014

ImperialFood Benelux BV is importeur van het gelijknamige unieke hondenvoer. De hoogwaardige kwaliteit van dit hondenvoer maakt dat het product uniek en specifiek is en blijft, wat ervoor zorgt dat ImperialFood niet standaard in de winkelschappen ligt. Het product is verkrijgbaar bij een select aantal verkooppunten die zich ambassadeurs noemen van ons product. Alleen verkooppunten die weten wat zij verkopen, het product kennen en hun klanten daardoor goed kunnen adviseren, mogen ons product verkopen.

De deskundigheid en persoonlijke aandacht wordt als prettig ervaren door de klant. Wij zijn van mening dat het kwaliteitsproduct een eerlijke verkoop verdient. Dit komt voort uit de filosofie van de fabriek in Italië en wordt als belangrijk gezien om door te voeren in de Nederlandse markt. Het product is ontwikkeld uit passie en liefde voor honden, wat zich zal bewijzen door goede ervaringen van nieuwe klanten, waardoor het product via mond-tot-mondreclame steeds meer bekendheid zal krijgen.

Met veel trots en passie geeft Annemarie Groeneweg als importeur samen met alle ambassadeurs ImperialFood vorm in de Benelux. Of u eigenaar bent van een Herdershond, Terriër, Dashond, Zweethond, Staande hond of Retriever, voor elke hond vindt u bij ons een passende complete brok voor actieve én gezelschaps honden. Volg ons op onze social media kanalen voor interessante weetjes, aankondigingen en een kijkje achter de schermen!

Facebook  Instagram  

 

'Do it with passion or not at all