Over ImperialFood

Het ontstaan

ImperialFood is een familiebedrijf, ontstaan in Parma: het hart van de Italiaanse Food Valley. Ons merk wordt erkend als uitmuntend in de Europese professionele hondenwereld, dankzij de kennis die is opgebouwd in meer dan 30 jaar ervaring op het gebied van hondenvoeding.

Wij markeren ‘professioneel’, omdat ImperialFood veel gebruikt wordt door prominente professionals in de hondenwereld. Het onderzoek van ImperialFood richt zich vooral op professionele vakmensen, zoals trainers, fokkers, jagers en wedstrijddeelnemers. Zij waarderen het voer om de volledige en evenwichtige samenstelling, wat geschikt is voor zowel dagelijks gebruik als wedstrijdvoer.

Onze eerste producten zijn ontwikkeld tijdens de kostbare samenwerking en vriendschap tussen onze oprichter Marco Spotti en dokter Jean Cathary.

Image
busje
Image
busje
Het ontstaan

ImperialFood is een familiebedrijf, ontstaan in Parma: het hart van de Italiaanse Food Valley. Ons merk wordt erkend als uitmuntend in de Europese professionele hondenwereld, dankzij de kennis die is opgebouwd in meer dan 30 jaar ervaring op het gebied van hondenvoeding.

Wij markeren ‘professioneel’, omdat ImperialFood veel gebruikt wordt door prominente professionals in de hondenwereld. Het onderzoek van ImperialFood richt zich vooral op professionele vakmensen, zoals trainers, fokkers, jagers en wedstrijddeelnemers. Zij waarderen het voer om de volledige en evenwichtige samenstelling, wat geschikt is voor zowel dagelijks gebruik als wedstrijdvoer.

Onze eerste producten zijn ontwikkeld tijdens de kostbare samenwerking en vriendschap tussen onze oprichter Marco Spotti en dokter Jean Cathary.

"Do it with passion or not at all"


Image
Weegschaal ImperialFood te voeren hoeveelheid richtlijn

1977 - 1986

Eind jaren 70 was ImperialFood een van de eerste bedrijven in Italië die specifiek voer voor huisdieren op de markt bracht, wat bijdroeg tot de ontwikkeling van een sector die toen nog onbekend was. Na 10 jaar ervaring werd er in 1986 een samenwerking aangegaan met de Franse dierenarts Jean Cathary, die bekend staat om zijn studies en onderzoek op het gebied van hondenvoeding en diëtetiek, en tevens oprichter van een van de meest bekende diervoederbedrijven een van de toonaangevende ofwel: Europese expert in hondenvoeding, en lanceerden ze het eerste product gemaakt met Triple Level Technology op de Italiaanse markt.

1996 - 2007

Na de jarenlange samenwerking met de dierenarts Jean Cathary is Spotti verder gegaan met het ontwikkelen van een 100% Made in Italy-productie, waarbij de fabriek wordt uitgebreid en het merk ImperialFood wordt opgericht. In 1996 werden ImperialFood Energy en ImperialFood Mum&Puppy, op de Italiaanse markt gelanceerd. Vanwege de constant groeiende vraag werd de nieuwe productievestiging in 2007 in gebruik genomen.

2011 tot heden

De tweede generatie werkt vandaag de dag voort met de kennis en expertise van de eerste generatie. Het nastreven van innovativiteit, duurzaamheid en gezondheid resulteert in een continu proces van onderzoek en ontwerp van nieuwe producten. Vanaf 2011 tot vandaag de dag worden er nieuwe en exclusieve formuleringen gecreëerd door het assortiment uit te breiden met de Health en Acti-lijn, en de gloednieuwe glutenvrije producten OceanS en EartH.

 

Image
Weegschaal ImperialFood te voeren hoeveelheid richtlijn

1977 - 1986

Eind jaren 70 was ImperialFood een van de eerste bedrijven in Italië die specifiek voer voor huisdieren op de markt bracht, wat bijdroeg tot de ontwikkeling van een sector die toen nog onbekend was. Na 10 jaar ervaring werd er in 1986 een samenwerking aangegaan met de Franse dierenarts Jean Cathary, die bekend staat om zijn studies en onderzoek op het gebied van hondenvoeding en diëtetiek, en tevens oprichter van een van de meest bekende diervoederbedrijven een van de toonaangevende ofwel: Europese expert in hondenvoeding, en lanceerden ze het eerste product gemaakt met Triple Level Technology op de Italiaanse markt.

1996 - 2007

Na de jarenlange samenwerking met de dierenarts Jean Cathary is Spotti verder gegaan met het ontwikkelen van een 100% Made in Italy-productie, waarbij de fabriek wordt uitgebreid en het merk ImperialFood wordt opgericht. In 1996 werden ImperialFood Energy en ImperialFood Mum&Puppy, op de Italiaanse markt gelanceerd. Vanwege de constant groeiende vraag werd de nieuwe productievestiging in 2007 in gebruik genomen.

2011 tot heden

De tweede generatie werkt vandaag de dag voort met de kennis en expertise van de eerste generatie. Het nastreven van innovativiteit, duurzaamheid en gezondheid resulteert in een continu proces van onderzoek en ontwerp van nieuwe producten. Vanaf 2011 tot vandaag de dag worden er nieuwe en exclusieve formuleringen gecreëerd door het assortiment uit te breiden met de Health en Acti-lijn, en de gloednieuwe glutenvrije producten OceanS en EartH.

 

Made in Italy
Objectieve kwaliteit

De filosofie van het bedrijf is gericht op het zo zorgvuldig mogelijk selecteren van de hoogwaardige grondstoffen om een compleet en volledig natuurlijk product te produceren. De grondstoffen worden voornamelijk verkregen uit de humane voedingsindustrie, zijn van Italiaanse afkomst en waar mogelijk lokaal verkregen.

Zoals waarschijnlijk wel bekend is Italië een gigantisch groot productieland. ImperialFood steunt de lokale ondernemers van het land. Als vertegenwoordigers van Italië garanderen zij een natuurlijk product, gemaakt van grondstoffen van nationale oorsprong, met uitzondering van haring uit Denemarken, dat wordt geleverd via een zorgvuldig geselecteerd en gecontroleerd bevoorradingsnetwerk.

ImperialFood produceert volgens erkende ethische codes en HACCP richtlijnen. Deze Europese norm legt voorwaarden op voor opslag, transport en bereiding van voeding. Ook is het voer volledig vrij van conserveermiddelen en Genetische Gemodificeerde Organismen. (GGO-vrij)

De aandacht voor de gehele leveringsketen, een streng zelfcontrolesysteem, de dagelijkse inzet bij de uitvoering van de werkzaamheden en de zorgvuldige selectie van eerste klasse grondstoffen zijn de belangrijkste factoren die ons in staat stellen een niveau te garanderen van uitstekende kwaliteit.

Image
made in italy
Image
made in italy
Made in Italy
Objectieve kwaliteit

De filosofie van het bedrijf is gericht op het zo zorgvuldig mogelijk selecteren van de hoogwaardige grondstoffen om een compleet en volledig natuurlijk product te produceren. De grondstoffen worden voornamelijk verkregen uit de humane voedingsindustrie, zijn van Italiaanse afkomst en waar mogelijk lokaal verkregen.

Zoals waarschijnlijk wel bekend is Italië een gigantisch groot productieland. ImperialFood steunt de lokale ondernemers van het land. Als vertegenwoordigers van Italië garanderen zij een natuurlijk product, gemaakt van grondstoffen van nationale oorsprong, met uitzondering van haring uit Denemarken, dat wordt geleverd via een zorgvuldig geselecteerd en gecontroleerd bevoorradingsnetwerk.

ImperialFood produceert volgens erkende ethische codes en HACCP richtlijnen. Deze Europese norm legt voorwaarden op voor opslag, transport en bereiding van voeding. Ook is het voer volledig vrij van conserveermiddelen en Genetische Gemodificeerde Organismen. (GGO-vrij)

De aandacht voor de gehele leveringsketen, een streng zelfcontrolesysteem, de dagelijkse inzet bij de uitvoering van de werkzaamheden en de zorgvuldige selectie van eerste klasse grondstoffen zijn de belangrijkste factoren die ons in staat stellen een niveau te garanderen van uitstekende kwaliteit.

Image
ImperialFood Milieu
Ethische toewijding

De drijvende kracht achter ons bedrijf is de passie voor dieren en natuur. Ons primaire doel is om hun gezondheid en hun natuurlijke balans te respecteren. Daarbij komt de aandacht voor het milieu: we zijn toegewijd om het te respecteren, afval en consumptie van verpakkingen te beperken, een apart inzamelsysteem te implementeren en geselecteerde leveranciers te kiezen die zo dicht mogelijk bij ons staan, om controlesystemen aan te moedigen en de CO2-uitstoot beperken.

Onze Missie

Met onze aandacht voor voeding van goede kwaliteit en respect voor de natuurlijke balans van de hond, zorgen wij ervoor dat de honden die het product eten op een evenwichtige en natuurlijke wijze een gezond en vrolijk leven tegemoet kunnen zien.

Image
ImperialFood Milieu
Ethische toewijding

De drijvende kracht achter ons bedrijf is de passie voor dieren en natuur. Ons primaire doel is om hun gezondheid en hun natuurlijke balans te respecteren. Daarbij komt de aandacht voor het milieu: we zijn toegewijd om het te respecteren, afval en consumptie van verpakkingen te beperken, een apart inzamelsysteem te implementeren en geselecteerde leveranciers te kiezen die zo dicht mogelijk bij ons staan, om controlesystemen aan te moedigen en de CO2-uitstoot beperken.

Onze Missie

Met onze aandacht voor voeding van goede kwaliteit en respect voor de natuurlijke balans van de hond, zorgen wij ervoor dat de honden die het product eten op een evenwichtige en natuurlijke wijze een gezond en vrolijk leven tegemoet kunnen zien.

Sinds 2014

ImperialFood Benelux BV is importeur van het gelijknamige unieke hondenvoer. De hoogwaardige kwaliteit van dit hondenvoer maakt dat het product uniek en specifiek is en blijft, wat ervoor zorgt dat ImperialFood niet standaard in de winkelschappen ligt. Het product is verkrijgbaar bij een select aantal verkooppunten die zich ambassadeurs noemen van ons product. Alleen verkooppunten die weten wat zij verkopen, het product kennen en hun klanten daardoor goed kunnen adviseren, mogen ons product verkopen.

De deskundigheid en persoonlijke aandacht wordt als prettig ervaren door de klant. Wij zijn van mening dat het kwaliteitsproduct een eerlijke verkoop verdient. Dit komt voort uit de filosofie van de fabriek in Italië en wordt als belangrijk gezien om door te voeren in de Nederlandse markt. Het product is ontwikkeld uit passie en liefde voor honden, wat zich zal bewijzen door goede ervaringen van nieuwe klanten, waardoor het product via mond-tot-mondreclame steeds meer bekendheid zal krijgen.

Met veel trots en passie geeft Annemarie Groeneweg als importeur samen met alle ambassadeurs ImperialFood vorm in de Benelux. Of u eigenaar bent van een Herdershond, Terriër, Dashond, Zweethond, Staande hond of Retriever, voor elke hond vindt u bij ons een passende complete brok voor actieve én gezelschaps honden. Volg ons op onze social media kanalen voor interessante weetjes, aankondigingen en een kijkje achter de schermen!

Facebook  Instagram  

 

Image
Veronica Spotti, Annemarie Groeneweg, Isabella Spotti
Image
Veronica Spotti, Annemarie Groeneweg, Isabella Spotti
Sinds 2014

ImperialFood Benelux BV is importeur van het gelijknamige unieke hondenvoer. De hoogwaardige kwaliteit van dit hondenvoer maakt dat het product uniek en specifiek is en blijft, wat ervoor zorgt dat ImperialFood niet standaard in de winkelschappen ligt. Het product is verkrijgbaar bij een select aantal verkooppunten die zich ambassadeurs noemen van ons product. Alleen verkooppunten die weten wat zij verkopen, het product kennen en hun klanten daardoor goed kunnen adviseren, mogen ons product verkopen.

De deskundigheid en persoonlijke aandacht wordt als prettig ervaren door de klant. Wij zijn van mening dat het kwaliteitsproduct een eerlijke verkoop verdient. Dit komt voort uit de filosofie van de fabriek in Italië en wordt als belangrijk gezien om door te voeren in de Nederlandse markt. Het product is ontwikkeld uit passie en liefde voor honden, wat zich zal bewijzen door goede ervaringen van nieuwe klanten, waardoor het product via mond-tot-mondreclame steeds meer bekendheid zal krijgen.

Met veel trots en passie geeft Annemarie Groeneweg als importeur samen met alle ambassadeurs ImperialFood vorm in de Benelux. Of u eigenaar bent van een Herdershond, Terriër, Dashond, Zweethond, Staande hond of Retriever, voor elke hond vindt u bij ons een passende complete brok voor actieve én gezelschaps honden. Volg ons op onze social media kanalen voor interessante weetjes, aankondigingen en een kijkje achter de schermen!

Facebook  Instagram  

 

"Quality is remembered long after the price is forgotten"